Topias Kotiniemi on menehtynyt

30.1.2023

Raskain mielin joudumme kertomaan suruviestin, että kunnallisneuvos, Kotkan kaupunginvaltuutettu ja Kymenlaakson maakuntahallituksen varapuheenjohtaja, ylikomisario Topias Kotiniemi on menehtynyt työn touhussa tapahtuneen kaatumisen yhteydessä saamiinsa vammoihin. Kunnallisjärjestön kunniapuheenjohtaja lähti "saappaat jalassa" edeltäjiensä arvokkaaseen seuraan.

Topias Kotiniemi oli urheilumies

Kotiniemi toimi Kotkan Into ry:n puheenjohtajana lähes 50 vuotta ja elämän työ oli urkeilun ja liikunnan edistäminen sekä penkkiurheilu. Topias nähtiinkin usein monissa katsomoissa kannattamassa paikallisurheilua.

Maanpuolustus oli lähellä sydäntä

Topias muisteli usein työuransa alkuaikoja ja työskentelyä raja-asemilla. Hän osallistui aktiivisesti Kotkan Rannikkoalueen perinneyhdistyksen toimintaan. Kotkan luottamushenkilönä Topias Kotiniemi oli pitkään kutsuntatilaisuuksissa Kotkan edustajana.

Luottamustehtävien kirjo uralla oli mittava

Kokoomuksen toimintaan Topias Kotiniemi päätyi 1970-luvun alussa. Hän ehti vuosien varrella toimia Kokoomuksen Kotkan Kunnallisjärjestön puheenjohtajana, Kymenlaakson Kokoomuspiirin puheenjohtajana, Kansallinen Kokoomus rp:n puoluevaltuutettuna sekä puoluehallituksen jäsenenä.
Kotkan luottamustehtävissä Topias Kotiniemi oli toiminut Kotkan Kaupunginvaltuuston puheenjohtajana, kaupunginhallituksen jäsenenä, lautakunnan puheenjohtajana ja jäsenenä lukuisissa lautakunnissa.
Topias toimi pitkään seutukunnan hyvinvoinnin edistämiseksi sairaanhoitopiirin ja viimeisimpänä Kymsoten hallinnossa luottamushenkilönä.
Seurakunnan luottamustehtävät olivat Topiakselle tärkeitä, joissa hän toimi pitkään, vuoden 2022 loppuun kirkkovaltuustossa ja muissa luottamustehtävissä.
Loppuun saakka Topias Kotiniemi oli myös tulevaisuuteen katsova ja rakentava kehittäjä Kymen Seudun Osuuskaupan edustajistossa.

On sanomattakin selvää, että näitä saappaita ei täytetä hetkessä eikä helposti.

Lämpimimmät osanottomme Topias Kotiniemen omaisille ja läheisille.

Kunnioitamme ja pyydämme kaikkia muitakin kunnioittamaan perheen toivetta, että muistokukkia toimitettaisi vasta hautajaisten yhteydessä. Omaisille suunnatut viestit voi toimittaa osoitteeseen tiina.kotiniemi@kssenergia.fi

Avaamme tähän moderoidun keskustelupalstan, jossa voi muistella ja kunnioittaa Topias Kotiniemen muistoa.

Kotkan kaupungintalon suruliputus Topias Kotiniemen muistoa kunnioittaen 31.1.2023