Etelä-Kymenlaaksoon helminauhakaupunki

30.7.2010

Kokoomuksen Kotkan Kunnallisjärjestön mielestä Etelä-Kymenlaakson viisi kuntaa tulisi yhdistää helminauhakaupungiksi

Kokoomuksen Kotkan Kunnallisjärjestön näkemyksen mukaan tällä vaalikaudella ei saa unohtaa Etelä-Kymenlaakson suurta kysymystä, Pyhtään, Kotkan, Haminan, Virolahden ja Miehikkälän muodostamaa ns. helminauhakaupunkia. Näkemyksemme mukaan se on koko seutukunnan kohtalon kysymys.

Onko yksi suuri on parempi kuin viisi pientä erikseen? Etelä-Kymenlaakson asukkaiden palveluiden tuottamiseen ja turvaamiseen riittää yksi tehokas kuntaorganisaatio. Kuntapalveluiden järjestämiseen ei tarvita viiden eri kunnan luottamusmies- ja virkamiesjoukkoa asioista päättämään ja niitä hoitamaan. Koko alueen yhteiset voimavarat on kohdennettava kuntalaisten palvelujen hoitamiseen, ei hallinnon ja byrokratian pyöritykseen. Kun yhdessä saamme koko seudun taloudelliset ja henkiset voimavarat tehokkaampaan käyttöön, lisääntyy Etelä-kymenlaakson vetovoima ja kiinnostavuus elinkeinoelämän sekä uusien asukkaiden silmissä. Vain positiivinen työpaikkojen ja asukasmäärän kehitys voi turvata alueemme riittävät palvelut ja kestävän kehityksen tulevaisuudessa. Kokoomuksen Kotkan Kunnallisjärjestö toivoo kaikilta seutukunnan päättäjiltä laaja-alaista eteenpäin suuntautuvaa näkemystä ja rohkeita päätöksiä tulevaisuuden haasteiden edessä Etelä-Kymenlaakson kuntalaisten parhaaksi. Kokoomuksen Kotkan Kunnallisjärjestö ryJari Elomaa pj.