KOKOOMUKSELLA TULI LISTA TÄYTEEN

24.11.2016

KOKOOMUKSELLA ON KOTKASSA LISTA TÄYNNÄ

Kokoomuksen Kotkan Kunnallisjärjestö otti tänään syyskokouksessaan tuottavuusloikan kohti Kuntavaalia 2017. Kokoomus-RKP:n vaaliliitto tavoittelee 15 valtuutetun paikkaa Kotkan uudesta valtuustosta. Vaaliliitto RKP:n kanssa on luonnollista jatkoa hyvälle yhteistyölle. Haluamme tuoda kotkalaiseen politiikkaan ja elämänmenoon kokoomuslaisia arvoja. Tavoitteemme on parantaa jokaisen kotkalaisen asemaa ja hyvinvointia sekä kehittää seutukuntaa. Vahvistimme 73 ehdokasta, joista miehiä 43 ja naisia 30. Ehdokkaiden keski-ikä on n. 54 vuotta. Nyt meillä on 136 päivää aikaa tehdä vaalikampanjaan upean joukkueen kanssa.

Keskeistä meille on vapauden ja vastuun tasapainon tavoittelu sekä yksilöllisyyden ja toimeliaisuuden korostaminen. Tuemme demokratian kehittämistä ja kansalaisten aitoa osallisuutta kunnalliseen päätöksentekoon.

Aatettamme määrittelevät lähiyhteisön vastuun korostaminen, ihmisten eettisen arvopohjan ja pohdinnan tukeminen sekä isänmaanrakkaus yhdistettynä aktiiviseen kansainvälistymiseen ja globaaliin vastuullisuuteen. Kokoomus on myös aktiivinen ja avoin uudistaja. Rakennamme aloitteellisesti ja ennakkoluulottomasti tulevaisuutta sekä etsimme ratkaisuja epäkohtiin.

Kotkalaisilla on menestyksen avaimet nyt käsissään. Tulevaisuus on ovella. Sijaintimme Euroopan laidalla, kahden metropolin välissä, puhtaan luonnon keskellä – joen ja meren rannalla, on ylivertainen.  Lupaamme huolehtia, että kaikki lapset saavat laadukasta varhaiskasvatusta ja perusopetusta. Lupaamme huolehtia, että vanhuksiamme sekä sairaita hoitaa jatkossakin riittävä määrä ammattilaisia. Huolehdimme, että ennaltaehkäisevät käytännöt ovat käytössä kaikkialla. Haluamme uudistaa vanhoja käytäntöjä taloudellisemmiksi heittämättä kuitenkaan hukkaan mitään hyväksi koettua. Tulemme kehittämään elinkeinoelämälle parempia olosuhteita menestymiselle. Lupaamme, että teemme kaikkemme, jotta Kotka olisi jatkossakin turvallinen, puhdas, vetovoimainen ja viihtyisä kotikaupunki meille kaikille.

1. Talouden tasapainotusohjelmalle jatkoa
  2. Kuntaveroprosentin alentamisella ostovoimaa ja vetovoimaa
  3. Yrittäjyydelle ja toisten palkkaamiselle lisää mahdollisuuksia
  4. Digitalisaation ja kestävän kehityksen ratkaisuista kasvua talouteen
  5. Voimakas työ Helsinki-Kotka-Pietari-radan puolesta alkaa
  6. Kantasataman kehittyminen vetovoimaiseksi risteilysatamaksi varmistetaan
  7. XAMK ja LUT yhteistyöhön Kaakkois-Suomen Yliopistoksi
  8. Maakuntauudistus ja SOTE tehdään valmiiksi – meidän kaikkien parhaaksi.
  9. Kotka brändiä on kehitettävä – maineemme maailmalla kaipaa kirkastusta.
  10. Tulevaisuustalkoisiin tarvitsemme kaikki kuntalaiset sekä puolueet – ennakkoluulottomasti.

Kaikille hyvä Kotka tehdään yhdessä.