Politiikka

Linkkejä

Kunnallisjärjestö edustaa Kansallinen Kokoomus r.p.:ta Kotkassa harjoitettavassa kunnallispoliittisessa toiminnassa, toimii yhteistyössä Kokoomus-RKP:n muodostaman valtuustoryhmän kanssa sekä jäsenyhdistystensä yhdyssiteenä ja työskentelee puolueen omaksumien aatteiden ja pyrkimysten edistämiseksi, kuten olla aktiivinen ja avoin uudistaja, sille on tärkeää perusturvan toteutuminen ja yksilön mahdollisuus itsensä kehittämiseen ja sivistämiseen. Keskeistä siinä on myös vapauden ja vastuun tasapainon tavoittelu sekä yksilöllisyyden ja yritteliäisyyden korostaminen, kuin myös isänmaanrakkaus yhdistettynä aktiiviseen kansainvälistymiseen ja globaaliin vastuullisuuteen.

Kunnallisjärjestön hallitukseen kuuluu jäsenmäärien mukaisessa suhteessa jäseniä kaikista kotkalaisista kokoomusyhdistyksistä, joita ovat Karhulan-Kymin Kokoomus, Katariinan Kokoomus, Kotkan Kokoomus, Kotkan Kokoomusnaiset ja Kotkan Seudun Kokoomusnuoret.

Keskeisin osa päivittäistä poliittista vaikuttamistamme on osallistuminen Kotkan kaupungin, Kotka-Hamina-seudun, Kymenlaakson sekä Kaakkois-Suomen päätöksentekoon. Valtakunnan politiikkaan vaikutamme Kaakkois-Suomen vaalipiiristä valittujen kansanedustajien välityksellä.

Pasi Hirvonen
Kunnallisjärjestön puheenjohtaja